Népszerű bejegyzések

2009. december 1., kedd

Budapesti rendezvény

Kicsit vissza kell mennem az időbe, hogy az elejéről elmeséljem az egészet...

Miután visszajöttünk a modrai kiállításról sok barát kérdezte mi, és hogyan történt. Majd a tudtom nélkül összeesküvés áldozata lettem. Andi a gépemen megtalálta Quentin és Quenna adatait, gondolt egy merészet, és benevezett minket a budapesti rendezvényre. Én akkorra már tudtam nem akarok menni, de amikor megkaptam a visszaigazolást, és megtudtam ilyen előkarácsony féleként leszervezték, kifizették, már csak kapálózni és fals indokokkal próbálkoztam, de erőtlenek bizonyult, és nagyon tisztelem és szeretem a barátaimat, így fejet hajtottam. Még azt is megszervezték, hogy a dokihoz is volt segítségem, és "ellenőrzésem :)" .
Ennek tükrében indultunk neki, bár nem kis fenntartásaim voltak, és mivel nem akartam megsérteni a barátaimat, így még a szervezőket is felhívtam, hogy Quennám nem egyszerű eset, és biztos, hogy bevállalják-e? (Ez elég indok, és nem bántanám meg a hozzám közelállókat.) A válasz kissé megdöbbentő volt: "Megnyugtattak", nem lesz gond, írjam a hordozóra, hogy harapós, és tegyek mellé pasztát! Valamint, hogy a bírók tapasztaltak, és nincs olyan görény amit ne tudnának kezelni.
Elérkezett a nap, és 2 barátnőmmel nekiindultunk, se Andi se Zsóka nem görényezik, nálam fogtak először görényt :) Könnyen odataláltunk, és hamar összeállítottuk a ketreceket. Jött a fülvizsgálat és az állatorvosi ellenőrzés. A görik fülébe mélyen egy műszerrel belenéznek, nem volt gond, minden göri jól viselte Quenna is, szinte meg se moccant, pedig amikor kiszedte a füléből a doki azt a "kukucskát" hangosan cuppant a füle, és én rezzentem össze.
Nagy nehezen elindult a rendezvény...
Ahogy a főszervezők kérték úgy tettem, ráírtam a hordozóra és oda készítettem a pasztát. Ideges voltam, és tartottam attól, hogy nem fog a bíró vele bírni, mivel előtte láttam, hogyan bánik a görikkel. Quenna előtt volt egy harapás, akkorra a zavaromat megpróbáltam elpoénkodni, hogy mi is "felavatjuk". Sajnálatomra be is következett :(
A segítőknek szólni kellett, pontosabban a felnőttnek, hogy ne a 10 év körüli gyerek vegye ki Quennát a hordozóból, de a nővel sem jártam jól, nem kicsit félt a görimtől.
Nagynehezen megfogta, és feladta a bírói asztalra, majd magyarul odaszólt vigyorogva a lett bírónőnek, hogy itt a paszta is ha kellene. Én sajna későn kapcsoltam. Elkezdődött a bírálat, össze-vissza forgatta Quennát, akinek elfogyott a türelme, az igazat megvallva nekem is... visszafogott a bíróra, az meg ügyesen lehúzta a kezét az asztal alá. A mellette lévő írnok kapkodott egy kört, majd nyúlt a vízért, és elkezdték locsolni a görényemet, valami olyan meggondolásból, hátha akkor enged. Mivel soha nem kapott az arcába vizet Quenna, még viccből, játékból se, így nem engedett, de a kezük ügyében volt a paszta, nem használták... erre nekem se kellett több, felugrottam a színpadra, megfogtam a görényemet ,és pasztát nyomtam Quenna szájába, a kicsikém azonnal engedett. Utána betettem a hordozójába, és visszavittem, majd letörölgettem a fejét, szegénykém estig bűzlött a fertőtlenítőtől, és előre mentünk. Remegett mint a kocsonya, de miután megnyugodott, minden a legnagyobb rendben volt. Nyugtatásként puszilgattam a fejét, orrát... visszatettem a többiekhez. Jópárszor kivettem mutogattam, mindenféle probléma nélkül. Összebarátoztam Brigiékkel, Ők Edwardot és Mr. Big-et hozták. Big nyugis akárcsak Quentin, Edi meg kölyök, így kissé szeleburdi :) A bírónál többször észrevettem nem tud mit kezdeni a görikkel, ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem jó göris, a sajátjaival biztos tud bánni. Brigiék görényeinek a bírálatát végignéztem, a bírálatok eléggé furcsák voltak. Majd jött az utolsó kategóriába Quentin. Ami nem volt semmi, hogy Quentint is addig forgatta gyömöszölte, meg dugdosta az asztal alá, és a lába közé, míg elkezdett Ő is fészkelődni, no ekkor már leírtam az egészet, és ha nincsenek ott a régi és a frissen megismert barátaim akkor ennek hangot is adok.
Levontam a következtetéseket, és "megtanultam a leckét"!

Sun-yellow Quentin: Pezsgő ivaros hím 2. helyezett lett.
Sun-yellow Quenna: Kizárva, bírói hozzánemértés következtében.

Nincsenek megjegyzések:

Egy elgondolkodtató történet a felelősségről...

Egy sorsára hagyott vadászgörény

Ma végre rám nézett valaki, én megörültem, mert azt hittem TE vagy anya, de két idegen nézett vissza, amikor kikukucskáltam. Vártam a már-már megszokott verésemet de, még amikor félelmemben megharaptam az egyiket akkor se bántottak, megnyugtatóan beszéltek hozzám, valami olyasmit, hogy nincs baj, és hogy nem kell félem.
Miután megnyugodtam, és elengedtem a kezét megsimogatott. Kezéből csöpögött a vér, de a másik ember kivett, és berakott valami kézi ketrecbe. Elvittek... én nagyon rettegtem, mi történik majd ez után. Valami érdekes helyre kerültem, ahol több hozzám hasonló sorsú vadászgörény volt.

- Megfürdettek, mert a kaki, pisi rászáradt a bundámra.
Anya te ezt miért nem?
- Elvittek orvoshoz, megvizsgáltatni, hogy van-e valami bajom.
Anya te ezt miért nem?
- Kaptam egy tágas ketrecet.
Anya te ezt miért nem?
- Megmutatták, hogy valójában miért is van benn a ketrecbe az a fehér szemcsés valami, és amikor végre nyugtáztam azzal, hogy oda végeztem a dolgom megdícsértek.
Anya te ezt miért nem?
- Megtanították, mekkora lehet a harapásom, ami még nem fájdalmas, nem okoz sérülést az embereknek.
Anya te ezt miért nem?

Most már nem félek, csak mindennap reménykedem, hogy legyen végre nekem is igazi, szerető családom.


Kolmann Gabriella (Sun-yellow)
( A Magyar Vadászgörény Klubnak írtam ezt a kis szösszenetet nagyon rég... )